Gimnazija Kotor

Položaj prirodnih nauka u obrazovnom sistemu Crne Gore


U Zavodu za školstvo je 4. oktobra 2024. godineodržan Okrugli sto „Položaj prirodnih nauka imatematike u obrazovnom sistemu Crne Gore“. 

Ispred nastavnika hemije, kao predsjednikUdruženja nastavnika hemije Crne Gore, učestvovala je profesorica Gimnazije Kotor Žana Sošić Bošković , I govorila o položajuhemije u obrazovnom sistemu Crne Gore.

Prisutne je pozdravila mr Dragana Celić, samostalna savjetnica i prosvjetna nadzornica za hemiju u Zavodu za školstvo, rekavši da je reformom iz 2017. godine položaj prirodnihnauka marginalizovan u dijelu zastupljenostipredmetnih programa u školama i fonda časovaza njihovu realizaciju. To se u kontinuitetuodražava na postignuća učenika iz prirodnegrupe predmeta i matematike koja su sve lošija, a to potvrđuju i podaci sa međunarodnihtestiranja. 

Nataša Gazivoda, pomoćnica direktoriceZavoda za školstvo, istakla je značaj realizacijeOkruglog stola u susret reformi obrazovnogsistema.
Okruglom stolu su prisustvovali predstavnicistrukovnih udruženja i nastavnici iz oblastiprirodnih nauka iz osnovnih i srednjih škola, predstavnici predškolskih ustanova iuniverzitetski profesori. 

Sastanku je prisustvovao i dekan Prirodno-matematičkog fakulteta UCG prof. dr Miljan Bigović, koji je ukazao na važnostinstitucionalne povezanosti i unapređenjapoložaja prirodnih nauka. 

Nakon pojedinačnih izlaganja svih učesnika idiskusija, zaključuje se da su problemi prisutni u nastavi prirodnih nauka i matematike: nestručnozastupljena nastava, mali fond časova, nedostatak kabineta i laboratorija, nedostatakstručnih edukacija za nastavnike, neuskladjenamedjupredmetna korelacija, preimenovanjehemije I biologije u stručne predmete u stručnimškolama ili potpuno ukidanje u nekim.