U duhu obilježavanja dana preduzetništva, organizovan je sajamu srednjoj školi JU Gimnazija Kotor. U susret ovom sajmuučenici škole, gimnazije i ekonomskog smjera, posjetili su sajamUnije mladih preduzetnika Crne Gore koji se održavao u Podgorici. Odlazak učenika na sajam u Podgorici kao iorganizaciju navedenog sajma u školi omogućila je OpštinaKotor, odnosno Sekretarijat za razvoj preduzetništa, komunalneposlove i saobraćaj. Inspirisani izlaganjima mladih preduzetnikanaše države, učenici su se potrudili da profesorima i vršnjacimašto bliže predstave biznis ideje koje su smišljali tokom godine ina kraju realizovali kao preduzeća. Takođe, u organizacijiSekretarijata za razvoj preduzetništa, komunalne poslove isaobraćaj je u prostoru Kreativnog hub-a u Kotoru održanaradionica „Marketing plan“ na kojoj su prisustvovali učenicinaše škole. Radionica je služila da podstakne mladepreduzetnike , razvije im preduzetnički duh, kao da ih navede napreduzetnički način razmišljanja. Teme koje su učeniciobrađivali su: istraživanje tržišta, swot analiza, model scamper, te savremene tendencije i koncept digitalnog marketinga.
Učenici ekonomskog smjera su svoja preduzeća pokrenuli u sklopu praktične nastave u trećem razredu, dok su učenici opštegsmjera, gimnazije, svoja preduzeća pokrenuli na časovima preduzetništva u drugom razredu. Takođe, svoja preduzeća supredstavljali i članovi preduzetničkog kluba koji broji 26 učenika prvog, drugog, trećeg i četvrtog razreda opšteg iekonomskog smjera naše škole. Sajam je trajao četiri dana iučestvovalo je 14 preduzeca. Posljednjeg dana sajma školu suposjetili predstavnici Sekretarijata za razvoj preduzetništa, komunalne poslove i saobraćaj Opstine Kotor i predstavnicaprivrednog društva Dolcezza D.O.O, Biljana Džudovic,te suučenicima dali veoma korisne savjete, a učenici su imali prilikuda im predstave preduzeća na kojima rade već neko vrijeme
U nastavku je nesto opširnije o preduzećima koja su učestvovalana sajmu.
Maturanti ekonomskog smjera predstavili su se sa preduzećempod nazivom DecoRose koje se bavi proizvodnjom i prodajomprirodne kozmetike.Svojim mušterijama su ponudili sledećiasortiman:pilinzi za tijelo, kreme za ruke, mirišljave svijeće, eterična ulja, labela i slično.
Destroy room je biznis ideja koja je realizovana u preduzeće odstrane učenice trećeg razreda opšteg smjera. Zamisao je bila da Destroy room bude prostorija u kojoj možete iskaliti bijes nastarim predmetima, na siguran nacin.
Woshi Woshi je ideja učenika trećeg razreda ekonomskog smjerakoja se bavi održavanjem automobila. Oni nude razne usluge, odspoljašnjeg i dubinskog pranja, pa sve do osvježavanja izgledapoliranjem i stavljanja keramičke zaštite na automobile.
MMN beauty je kozmetički salon koji pruža tretmane lica, manikir, pedikir i šminkanje za sve vrste događaja. Cilj njihovogpreduzeća je da se mušterije osjećaju prijatnije i ljepše u svojojkoži, a da sve to mogu postići na jednom mjestu.
Purrfectly je preduzeće koje se bavi ručnom izradom bath bombi i sapuna. Svi sastojci su prirodni te samim tim pogodni zaupotrebu na koži.U ponudi nude razne mirise sapuna i bath bombi.
Ovo su samo neka preduzeća učenika koja su učestvovala nasajmu, a pored njih predstavile su se poslastičarnice, picerije, a iponeki kafić! Učenicima je ovo bilo nezaboravno iskustvo itvrde da su uživali u predstavljanju svojih ideja, te se nadaju da će ovaj sajam preći u tradiciju. Preduzeća su se predstavila i nanovogodišnjem bazaru.